A keresőóriás a jövőben nem teszi elérhetővé a weboldalak rangsorolást végző pontszámot. RIP PageRank.
Óriási változást vezet be a Google



Óriási változást vezet be a Google
Először is egy fontos kérdést kell tisztázni. Mi is a PageRank? A PageRank nem más mint a Google internetes keresőmotor egyik fontos eleme. Még pontosabban egy olyan algoritmus amely a linkek minősége és erőssége alapján rangsorolja az oldalakat. Nos ezek a számok a jövőben is megmaradnak azonban a Google nem teszi nyilvánossá hanem megtartja magának.

Miért nagy változás ez? Azért mert ezek a számok kitűnő visszajelzést szolgáltattak a tulajdonosok számára abból a szempontból, hogy az oldaluk milyen eséllyel indul a Google keresőjében. A Google az első PageRank-et 2000-ben adta ki ami az Explorer eszköztárában kapott helyet de később megjelent a Firefox Toolbarban is. A lényeg minden esetben ugyanaz volt, a kis zöld vonal minél közelebb kerüljön a tízeshez. A felhasználók nagyon – nagyon többsége azonban sosem vette figyelembe ezt a számot csak egy kis csoport akik, akiknek fontos volt a SEO, azaz a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás.
A PageRank az évek alatt folyamatosan felfutott ám mint minden esetben itt is beigazolódott, hogy a csúcs után csak a lejtő van. A technika fejlődés mára eljutott oda, hogy felismerjék azt, hogy a pontszám önmagában nem az egyetlen dolog, ami meghatározza egy oldal rangsorát. Több más egyéb tényező is befolyásolja ezért döntött úgy a Google, hogy a jövőben nem teszi közzé a pontszámokat.