Neked mi volt az indián neved?

Hívjon minket még ma! +36 70 453 8061 | info@impuls360.hufacebook
    Facebookgoogle_plus

    Neked mi volt az indián neved?

    A 2011-ben létrehozott százezreket megmozgató alkalmazás kapott a neten hideget-meleget egyaránt. De maradt meg a nagy népszerűségből 2016-ra?

    Öt évvel ezelőtt egy Magyarországon újdonságnak számító alkalmazástól volt a Facebook közösség hangos. A “Mi az indián neved?” néhány hét alatt elárasztotta a legnagyobb közösségi oldalt, és közel 900.000 lájkolót gyűjtött egy ékszer webáruháznak. A módszer nagyon egyszerű volt, az alkalmazás megkapta adatainkat, valamint kérte, hogy lájkoljuk az oldalt, és máris generált nekünk egy indián nevet, amelyet megosztott az idővonalunkon. Az adatok és engedélyek megadásában akkoriban semmi különleges nem volt, hiszen a Facebookon fellelhető alkalmazások jelentős része is ugyanígy működött, ám a fejlesztést készítő Be Social csapatát rögtön több állásból is tűz alá vették, azzal vádolva őket, hogy adathalász tevékenységet folytatnak. A fejlesztők erre válaszul készítettek egy demonstrációs alkalmazást, amelyben megmutatták, mihez is férnek hozzá. Az ékszerbolt Facebook oldalának a sikere elsöprő volt, és néhány hét alatt a legnagyobb rajongói bázissal rendelkező oldallá nőtte ki magát. De mi is történt azóta?

    Neked mi volt az indián neved?

    A Facebook marketing lényege a folyamatosság

    A kampány maga teljes siker volt, ám a későbbiekben nem tudták ezt fenntartani, továbbfejleszteni. Ugyan az oldalt jelenleg is 918 ezer ember követi, ám a tartalom, amelyet biztosítanak inkább tűnik spamnek. Receptek, zenei videók, idézetek, életigazságok között csak elszórva van egy-egy kép vagy cikk a termékekről, amelyeket értékesítenek, az előbb említett tartalmak viszont 20-30 perces gyakorisággal jelennek meg a követők idővonalán. Már amennyire megjelennek, hiszen ahogy azt már korábban írtuk, a fizetett bejegyzések előnyt élveznek az organikusokkal szemben.

    Az Extreme Silver oldala 2016-ban

    Jellemzően a recepteken kívül más tartalomra csak elvétve érkezik lájk vagy megosztás, ami egy közel milliós táborral rendelkező oldal esetében elég kiábrándító. Marketinges szemmel kijelenthetjük, hogy kaptak egy kiváló eszközt, amelyet nem tudnak használni.

    Minek nevezzelek?

    Természetesen az indián név generátor hullámait igyekeztek többen is meglovagolni, egy ideig működtek is a “Mi a japán neved?” a “Mi a szuperhős neved?” alkalmazások, de a “XY diplomát szereztem” típusú applikációkat is ide kell sorolni. Még mostanában is fel-fel tűnnek hasonlók, de ezek jó része sérti a szabályzatot, vagy egyszerűen csak sikertelen lesz.

    Mezítlábas Facebook marketing

    Ugyan a Facebook szabályzata kimondja, hogy nem lehet “Oszd meg a fotót és lájkolj” típusú módszerekkel dolgozni, ám rengeteggel találkozhatunk. Akadnak ezek között jó szándékú, valódi nyereményt kínáló kampányok, viszont jó részük a lájkolós oldalakhoz hasonlóan szintén öncélú lájkvadászat. A jó szándékú saját marketingre igazán jó példa az alábbi fotó, amikor egy hentes egy egész sertés tarját sorsolt ki a megosztók között, és mindenféle reklámköltség nélkül elért 4000 megosztást.

    Vicces marketing egy hentestől

    Manapság igen szigorú szabályok vonatkoznak a Facebookon lévő játékokra és alkalmazásokra, többek között a lájkvadász alkalmazások visszaszorításának érdekében, amelyek több-kevesebb sikerrel működnek is, ám a piac erre is gyorsan reagált és megjelentek a lájkvadász weboldalak, amelyek bizonyos tartalmakat csak like gomb megnyomása után engednek megtekinteni. Hozzá kell tenni, hogy ezen oldalak 95 százaléka mögött semmilyen tartalom nincs, szimplán átverés. A közösségi oldal ugyan 2014-ben bejelentette, hogy szankcionálni fogja ezt, ám, mint azt a példa mutatja, nem igazán nagy sikerrel, hiszen a legtöbb felhasználó hírfolyamát teleszemetelik a hasonló tartalmak.