Digitális forradalom és információs túlkínálat

Hívjon minket még ma! +36 70 453 8061 | info@impuls360.hufacebook
    Facebookgoogle_plus

    Digitális forradalom és információs túlkínálat

    Digitális forradalmat élünk! – halljuk nap, mint nap, és a tizenéves generáció online profizmusát tátott szájjal, s némi irigységgel bámulva, mi átlagos „35+” -osok kissé szégyenkezve, de kénytelen-kelletlen belátjuk, hogy, ha nem tartunk lépést, úgy rohan el mellettünk a webes világ, hogy csak kapkodjuk a fejünk.

     Kisfiam! Segítenél?

    „Kisfiam, segítenél letölteni a telefonomra azt az izét, ami tudod…, úgy működik, hogy,…jaj, hogy is működik?” – kezdjük kicsit pironkodva, és érezzük, hogy nincs ez így jól, hogy legalább meg kellene próbálnunk önállóan, vagy segítséggel, vagy akárhogyan, de meg kellene próbálnunk, mert a munkánk, a mindennapi életünk, egy csomó kiaknázható lehetőség ehhez kötődik már! Jaj, de se türelem, se önbizalom! Hogy sikerülne így? Ez a “civil” mentalitás egy az egyben leképeződik a magyar kis- és középvállalkozások digitalizációval kapcsolatos gondolkodásmódjában.

    digitalis_forradalom_1

    Nem hisznek eléggé a webben a magyar kisvállalkozók

    A magenta színű mobilszolgáltató friss KKV kutatása meglepő arányokra hívja föl a figyelmet. A reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a haza kisvállalkozók mindössze egynegyede üzemeltet valamilyen minőségű saját honlapot, s csupán 15% tervez saját webes megjelenést. A konkrét tervvel nem rendelkezők mindössze harmada látja úgy, hogy egy céges honlap valamennyire hasznos lehet, ami viszont döbbenet, hogy majdnem negyedük szerint kifejezetten haszontalan.

    Digitális forradalom

    A kishitűség és a bizalomhiány a legnagyobb visszahúzó erő

    A felmérés szerint az esetek majdnem felében időhiány, több, mint harmadában az információ hiány, s csak kevesebb, mint harmadában a sovány pénztárca az ok, amiért a magyar vállalkozások nem szívesen fektetnek online piaci részesedésükbe. Az indokok valódi hátterét megvizsgálva, elmondható, hogy az alul informáltságból adódó gátlások, és bizalmatlanság, ami még mindig távol tartják a döntéshozókat a digitalizálódással kapcsolatos döntésektől. És valóban! Miért fordítanánk időt, pénzt, energiát arra, amiről még nem tudjuk, miért és hogyan lehetne jó nekünk?

    Digitális forradalom 3

    Ha lenne valami pályázat, megcsináltatnám a honlapom

    Amíg a lehetséges kockázatokon rágódó többség fuldoklik az információhiánytól, nem ambicionálja magát, túlélésre tervez, belemerevedik a helyzetbe, elzárkózik, és lemarad, addig a vállalkozó szellemű kisebbség vesz egy nagy levegőt, és belevág. Rászánja először is az időt, és az energiát, s elindul az információk után. Sok cégvezetőtől hallani, hogy szívesen csináltatna honlapot, ha valaki megfinanszírozná az anyagi kockázatot jelentő befektetést.

    Digitális forradalom

    Digitalizációra fordítható források a weben

    E céllal jönnek létre időről időre újabb és újabb pályázatok, melyek épp a kockázatvállalási kedvetlenségből adódó passzivitást szeretnék csökkenteni, s az anyagi oldal megsegítése mellett, célzott digitális szaktanácsadással igyekeznek a tudásbeli hiátusokat feltölteni. E pályázati források információs bázisa szintén a weben a legkönnyebben fellelhető, ezzel a kígyó a voltaképp farkába is harap. Be kell látnunk sajnos, hogy a digitalizácó évezredében a KKV-k szemléletformálása még mindig egy valódi misszió. Tudásmegosztásba burkolt alkalmazott pszichológia és pedagógia. A közérthető információk, és üzleti érvelés művészete, ahol a józan paraszti ész és a vegytiszta logika még mindig a legjobban működő módszertan.

    Friss digitalizációs forrásteremtő programról itt olvashatsz bővebben: