Az Ön weboldala jól jelenik meg mobilon?

Hívjon minket még ma! +36 70 453 8061 | info@impuls360.hufacebook
    Facebookgoogle_plus

    Az Ön weboldala jól jelenik meg mobilon?

    Az idei év egyértelműen a mobil éve, tekintve, hogy áprilisban a Google alaposan átszabta rangsorolási algoritmusát.

    Az április 21.-i dátumot méltán nevezik Mobbilgeddonnak, hiszen ezen a napon indította el a keresőóriás új rangsorolási rendszerét. Ezzel kapcsolatban sok téves és félinformáció látott napvilágot, mostani posztunkban ezeket szeretnénk helyre tenni, tisztázni az alapfogalmakat, valamint segítséget nyújtani abban, hogy megvizsgálhassa saját weboldalát mobil optimalizáltság szempontjából.

    Megjelenés a találati listán (SERP)

    Talán a legnagyobb tévedés a találati listával kapcsolatban látott napvilágot. Az a kijelentés, hogy a SERP-en a mobilon is jól megjelenő oldalak előrébb vannak rangsorolva, csak részben igaz, hiszen a Google kizárólag (már amennyire tudjuk) mobiltelefonról történő kereséseknél veszi ezt figyelembe. Erről már hosszú évek óta szó volt, ami nem is csoda a legfrissebb felméréseket figyelembe véve. Több kutatás igazolta, hogy az Egyesült Államokban az interneten hírportálokat böngésző felhasználók 80 százaléka már mobil eszközön navigál, valamint a Google hivatalosan is bejelentette, hogy tanulmányuk alapján tíz országban (köztük az USA és Japán is) már többen böngésznek mobil eszközről, mint asztali gépről. Úgy tűnik, hogy a 2010-ben 2014-re megjósolt áttörés a mobil és a hagyományos eszközök kapcsán megtörténni látszik.

    Mobil vs. Asztali jóslat

    Mobilbarát oldalak

    Már a Mobilgeddon előtt is sokan fontosnak tartották a mobilra történő optimalizálást, ezt pedig már a 2000-es évek közepétől elkezdték. Kezdetben (és sajnos néha még manapság is) a mobilra optimalizálást letudták annyiban, hogy egy lebutított (egyszerű design, kevesebb tartalom) oldalt adtak a felhasználókat, ezzel padlóra küldve a felhasználói élményt. Ennél jobb megoldás volt az elkülönített mobil oldal használata (jellemzően m.domain.hu formában jelenik meg a böngészősávban), amely során a tartalmat szolgáltató szerver azonosította, hogy mobil eszközről keresik fel, és ehhez megfelelő designt jelenített meg. Ennek a megoldásnak a nagy hátránya, hogy kialakításánál vagy bármilyen designbeli változtatás esetén rögtön két oldalt kell újratervezni, valamint nehezebb optimalizálni is.

    A design király: a reszponzív oldal

    Az elmúlt évek trendje azt mutatja, hogy a legjobb megoldás a weboldal kialakításánál a reszponzív design alkalmazása, amely azt jelenti, hogy a weboldal váza dinamikusan reagál a képernyő, vagy a böngészőablak méretére, bármilyen eszközről vagy felbontásról legyen is szó. Méltán érdemelte ki a király titulust, hiszen egy oldal elkészítésével még a legrégebbi mobil eszközön is használható tartalmat adhatunk felhasználóinknak.

    Reszponzív kialakítás

    Hogyan ellenőrizhetem weboldalam?

    A legegyszerűbb, valamint egyben legkomplexebb megoldást maga a Google adja a kezünkbe. A mobil megjelenést a Google Webmaster Tools oldalán lehet tesztelni, egyszerűen a sávba írva weblapunk címét. Ennél részletesebben böngészőnkben győződhetünk meg erről, mind Mozilla Firefox mind Google Chrome alatt.

    Mozilla Firefox böngészőben kattintsunk a vizsgálni kívánt oldal bárhová a jobb egérgombbal, válasszuk ki az elem vizsgálata menüpontot. A felugró oldalsávban klikkeljünk az “Alkalmazkodó megjelenés mód”-ra és a bal oldalon felül beállíthatjuk a kívánt megjelenés mértékét pixelben.

    Reszponzivitás Mozilla Firefoxban
    Reszponzivitás Mozilla Firefoxban

    Google Chrome böngészőt használva szintén kattintsunk bárhová a weboldalon, majd válasszuk ki az elem vizsgálata pontot. Jobboldalt kattintsunk a mobiltelefon ikonra, majd bal felül kiválaszthatjuk a kívánt eszközt.

    Reszponzivitás Google Chromeban
    Reszponzivitás Google Chromeban

    További tippek a kialakításhoz

    A teljesség igénye nélkül, néhány hasznos tanács, amelyet figyelembe kell venni egy új weboldal kialakításánál:

    – megfelelően kontrasztos megjelenés
    – érintőkijelzővel jól kattintható gombok, linkek
    – megfelelő betűméret és szín
    – tagolt tartalom (rövid bekezdések, szöveg elválasztó elemek)